Hae
Outi Karita

VKO 9 syömiset ja liikkumiset

Tuntuu, että samat sanat tulee aina tähän alkuun. Sen olen huomannut, että siivouspäivät on aktiivisimmasta päästä mun päivissä ja viime viikollakin kaikista aktiivisin päivä. Vähän on nyt löysäilyvaihde päällä, mutta voin kertoa, että tällä viikolla on vaihdettu vaihdetta liikunnan saralla. Huomaan kyllä, että tuo Polar potkii siinä mielessä persuuksille, että kun huomaa usemman päivän jäävän reilusti alle sadan niin alkaa positiivisessa mielessä ärsyttämään 😀

Ruuan osalta, viimeksi kyselin vinkkejä vegaaniaterioille ja sain paljon hyviä vinkkejä, ideoita ja inspiraatiopta. Edelleenkin suuri osa vegaanisista isomman proteiinimäärän lähteistä on mulle sopimattomia, mutta tajusin yhden kommentin myötä, että ajattelen tuota proteiinilähdettä liian suppeasti ja toisaalta myös liian orjallisesti. Haaste pistetty käyntiin nyt ja maaliskuun aikana tuutte huomaamaan enemmän vegeruokailua näissä koosteissa. Tässä koosteessa ne ei vielä näy.

Viikonloppuna oli vähän meikäläisen rentoa viini-iltaa ja kyllä, viinit kuuluu kyllä mun lemppareihin edelleen! Mutta nyt, pidemmittä puheitta, kooste viime viikolta!

MA

Aktiivisuus 58%, josta aktiivinen aika 8h 13 min
Askeleita 10 355
Kulutus 2267 kcal

Ulkoilua ja hyötyliikuntaa

Aamupalana banaani-marjasmoothie kauramaitoon tehtynä, macalla, heralla ja öljyllä
Lounaaksi voileipäkakkuja, koska niitä oli jäljellä juhlista, mut tän jälkeen ei enää pystynyt!
Päivälliseksi kinkkukiusausta raejuustoa ja kurkkua
Iltapalna kauraleipää kinkulla, juustolla ja kurkulla

TI

Aktiivisuus 68%, josta aktiivinen aika 7h 34min
Askeleita 11 193
Kulutus 2294 kcal

Nopea kotitreeni

Aamupalana banaani-marjasmoothie kauramaitoon tehtynä, macalla, heralla ja öljyllä
Lounaana feta-siemensalaatti ja kauraleipää kinkulla
Päivällisenä kinkkukiusausta, kurkkua ja raejuustoa
Iltapalalla riisikakkuja kinkulla ja juustolla sekä jädeä

KE

Aktiivisuus 55%, josta aktiivinen aika 5h 57min
Askeleita 7512
Kulutus 2051 kcal

Jooga 1h 15min
Ulkoilua, muskaria ja vähän kantorepussa kantamista

Aamupalana banaani-marjasmoothie kauramaitoon tehtynä, macalla, heralla ja öljyllä
Luka oli Leo´s leikkimassa serkkunsa kanssa niin söin siellä lounaan kun hain Lukan, söin tommosen kanatortillan ranujen kanssa
Päivällisenä jauhelihakeittoa ja riisikakkuja
Iltapalalla kauraleipää metukalla, kinkulla ja paprikalla sekä veriappelsiini

TO

Aktiivisuus 55%, josta aktiivinen aika 8h 13min
Askeleita 9706
Kulutus 2234 kcal

Coretreeni

Aamupalana banaani-marjasmoothie kauramaitoon tehtynä, macalla, heralla ja öljyllä
”Välipalalounas” kana-mozzarellaleipä
Päivällisenä jauhelihakeittoa ja riisikakkuja
Iltapalalla riisikakkuja kinkulla, metukalla ja kurkulla sekä veriappelsiini

PE

Aktiivisuus 102%, josta aktiivinen aika 8h
Askeleita 12 793
Kulutus 2456 kcal

Ulkoilua, hyötyliikuntaa ja siivouspäivä

Aamupalana banaani-marjasmoothie kauramaitoon tehtynä, macalla, heralla ja öljyllä
Lounaana paahtopaisti-aurapatonki
Päivällisenä pasta carbonara
Iltapalalla ruiskakkoametukalla, juustolla ja kurkulla

LA

Aktiivisuus 63%, josta aktiivinen aika 6h 47min
Askeleita 11 934
Kulutus 2229 kcal

Aamupalana ruiskakkoa kinkulla, juustolla ja kasviksilla sekä veriappelsiinia
Lounaana taas tämmönen täytetty leipä kanalla
Päivällisenä pinaatti-smetanalohta ja uunijuureksia
Lefassa kismet
Viiniä ja kasvispitsaa sekä tiramisua….

SU

Ranneke oli puolet päivästä poissa käytöstä…

Ulkoilua, puistoilua, pulkkailua…

Aamupalana kaurapuuroa kauramaitoon tehtynä marjoilla (tää muuten olis vegaaniateria)
Lounasvälipalana kauraleipää kinkulla, juustolla ja munalla
Päivällisenä pinaatti-smetanalohta, uunijuureksia ja tomaattia
Laskiaispullaa
Iltapalana luonnonjugua myslillä ja veriappelsiini

Huomaan, että lounaat on kyllä jäänyt vähälle panostukselle viime viikolla tai oikeastaan aivan liikaa kahvilalounaita ihan rahallisestikin ajateltuna. Tosin joka viikko ei mee ihan samoin, joten väliäkö tuolla, tääkin homma korjaantunut jo tällä viikolla 😉

Mikä muuten on herkkua? Noita kahvilan ns. välipalalounaita, tarkoittaen leipiä ja patonkeja, en miellä itse herkuiksi vaikkakin kotona tulisi tehtyä ehkä ”parempi” lounas. Mä miellän herkut sipseiksi, pulliksi, suklaaksi, karkeiksi yms. Mä myös ajattelen, että kun perusta on kunnossa, niin herkut sopivat oikein hyvin siihen mukaan. Kelle se on sitten kerran viikossa, kelle joka päivä jotain pientä. Mulle se on tällä hetkellä jotain näiden kahden välimaastosta.

Lue myös

Unelmien treeniviikko 2/2019

Aktiivisuusseuranta ja Polar

Instassa myös muuten höpötystä ruokajutuista ja tallenpa kohokohtiin tämän viikon ajaksi!

@outikarita

2 kommenttia

  1. Pia kirjoitti:

    Nam, mitä ruokia. Onko loheen jo blogissa jossain ohje. Onko miten mausteinen/suolainen lapsia ajatellen?

    • outi kirjoitti:

      tossa lohessa on päällä ina suolaa, purkki smetanaa, jonka sekaan silputtu tuoretta pinaattia kourallinen.
      Melko suolaton oli ja itselle laitoins itten lautasella lisää suolaa 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *