Hae
Outi Karita

VKO 5 Ruoka- ja liikuntapäiväkirja rennosti

Viime viikolla meillä oli vieraita alkuviikon ajan ja sitten mulla oli muutamana päivänä vähän orastavan flunssan tuntus, mutta onneksi ei ainakaan vielä iskenyt. Viime viikon liikunnat oli paljolti just sitä pojan ja perheen kesken tapahtuvaa. Ekaa kertaa tänä vuonna jäi jooga välistä, ei vaan sopinut oikein mihinkään väliin, mutta tilanne korjataan jo tällä viikolla! Aktiivisuusprosentti viittaa Polarin kolmostason aktiivisuuteen. Pidemmittä puheitta viime viikon kooste alla. Ai niin, olin unohtanut useana aamuna kuvata mun aamupalan, siksi monta kuvaa samasta smoothiesta.

MA

Aktiivisuus 94%, josta aktiivinen aika 8h23min
Askeleita 11 133
Kulutus 2564 kcal

Ulkoilua ja hyötyliikuntaa kävellen

Aamupalana banaani-marjasmoothie kauramaitoon tehtynä ja mukana myös öljyä, heraa ja macaa
Lounaana salaattia, jossa mm. munaa, fetaa, avokado-jugudippiä ja siemeniä
Päivällisenä chili con carnea riisin ja salaatin kera
Iltapalana tomaatti-mozzarellaleipiä

TI

Aktiivisuus 107%, josta aktiivinen aika 9h6min
Askeleita 11 196
Kulutus 2633 kcal

Leo´s leikkimaassa kiipeilyä ja touhuamista sekä lumihommia

Aamupalana banaani-avokado-marjasmoothie kauramaitoon tehtynä ja mukana myös heraa ja macaa
Lounassalaatissa mm. salaatti, rucola, kurkku, paprika, tomaatti, kananmuna, avokado, aurinkokuivattu tomaatti ja siemenet
Vieraiden tekemänä pastaa lihapullakastikkeella Italialaisittain
Jälkkärinkin vieraat tekivät, panna cottaa ja kinuskikastiketta
Iltapalana karjalanpiirakkaa kinkulla ja juustolla sekä veriappelsiini

KE

Aktiivisuus 68%, josta aktiivinen aika 8h40min
Askeleita 11 369
Kulutus 2392 kcal

Vähän ulkoilua ja muskarissa touhuamista, paljon rentoilua!

Aamupalana banaani-marjasmoothie kauramaitoon tehtynä ja mukana myös öljyä, heraa ja macaa
Lounaana salaatti, jossa mm. salaattia, rucolaa, avokadoa, tomaattia, mozzaellaa, tummaa balsamicokastiketta ja siemeniä sekä kauraleipää
Päivällisenä pastaa lihapullakastikkeella
Iltapalana kauraleipää kinkulla, juustolla ja paprikalla sekä veriappelsiini

TO

Aktiivisuus 68%, josta aktiivinen aika 6h32min
Askeleita 8746
Kulutus 2292 kcal

Pientä ulkoilua

Aamupalana banaani-marjasmoothie kauramaitoon tehtynä ja mukana myös öljyä, heraa ja macaa
Lounaana kalkkuna-tomaatti-juustofoccacia ja matchalatte testattuna
Päivällisenä loput lihapullakastikkeesta pastan kanssa
Iltapalana luonnonjugua myslillä ja veriappelsiini

PE

Aktiivisuus 90%, josta aktiivinen aika 7h4min
Askeleita 12 305
Kulutus 2373 kcal

Ulkoilua ja hyötyliikuntaa kävellen plus siivouspäivä

Aamupalana banaani-marjasmoothie kauramaitoon tehtynä ja mukana myös öljyä, heraa ja macaa
Lounassalaatissa mm. salaattia, rucolaa, tomaattia, kurkkua, kinkkua, fetaa,a urinkokuivattua tomaattia ja siemeniä
Päiväälisenä kinkkukiusausta parsakaalilla ja raejuustolla
Iltapalana Sarpin sammakkoleivos

LA

Aktiivisuus 52%, josta aktiivinen aika 6h52min
Askeleita 9885
Kulutus 2121 kcal

Vähän ulkoilua ja paljon leikkimästä pojan kanssa

Aamupalana banaani-marjasmoothie kauramaitoon tehtynä ja mukana myös öljyä, heraa ja macaa
Lounassalaatissa mm. salaattia, rucolaa, tomaattia, tuoretta ananasta, kinkkua, raejuustoa ja siemeniä
Päivällisenä kinkkukiusausta
Iltapalana lämpimiä tonnikalaleipiä
Rikun kanssa puokkiin valkosuklaa-salmiakkisuklaalevy

SU

Aktiivisuus 66%, josta aktiivinen aika 6h54min
Askeleita 5926
Kulutus 2219 kcal

Lyhyt kotijumppa, n. 15min jumppapallolla

Aamupalaa/lounasta Sokos hotel Vaakunan aamiaisbrunssilla pitkän kaavan mukaan
Päivällisenä uunilohta, röstejä ja tomaattia
Iltapalana luonnonjugua myslillä

Tää aamiaisbrunssi oli kyllä aivan täydellistä. Oltiin pienen äitiporukan kesken ilman lapsia pitkästi ja rauhassa nauttimassa aamiaisesta!
Oli myös aivan ihanaa kun alkuviikon vieraamme Espoosta tekivät tiistaina herkun illallisen jälkkäreineen!

Uteliaisuudesta tuli testattua myös matchalattea, mutta ei pääse jatkoon. Matchasta olen kyllä itse tehnyt teetä, mutta ei toiminut lattena. Kuitenkin päivän kofeiiniannos tuli nautittua. Kuten aiemmin kerrottu, juon lähes joka päivä joko latten tai cappuchinon. se on mun paheeni ja myös tarpeeni, yksi kahvi päivässä, mutta tarvin siihen maitoa reilusti ja makeutta sopivasti. aika paljon teen myös kotona pressopannulla nykyään lattea itselleni, välillä myös capsulokeittimelläni. Kahvilakahvit on yleensä kuvattuna näissä ruokapäiväkirjoissa, mutta kotikahveja ei, johtuen myös siitä, että kahvilassa tulee samalla myös joko syötyä lounas tai joku pieni välipala. Kotona latte maistuu lounaan jälkkärinä yleensä.

Paljon on ulkoiltu ja nautittu lumisista maisemista, mutta kyllä mäkin toivon ettei sitä lunta tulis enempää. Sitä on jo tarpeeksi talviulkoiluun!

Lue myös 

Taaperon ruokapäiväkirja

Mitä jos liikunta olisikin osana arkea?

Aktiivisuusseuranta

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *