Kirjavinkkejä alkuvuoteen
Mähän tykkään hirmuisesti lukea ja mulla on paljon kirjoja, hyvin erilaisia kirjoja myös. Oon jotenkin aina halunnut hyvät kirjat hankkia omikseni. Lisäksi mulla on suurin osa mun isän aikoinaan hankkimista kirjoista. Nyt oon vähän päässyt äänikirjojenkin maailmaan. Ihan kaikkea en äänikirjana osaisi kuunnella ja kyllä lukeminen on kivempaa, mutta tietyntyyppiset kirjat uppoaa kyllä kuunneltunakin. Äänikirjoja tulee kuunneltua kotipuuhia tehdessä, lenkillä ja pitkillä automatkoilla kun itse ajelee.
Nyt aattelin jakaa muutamat kirjavinkit viimeajoilta, jotka on jääneet vahvasti mieleeni!
Kirjavinkkejä oikeastaan on nyt vähän joka lähtöön, koska tosiaan tykkään itsekin hyvin monenlaisista kirjoista!
Eckhart Tolle – Läsnäolon voima
Kirja, jota suosittelen kaikille, jotka haluavat kehittää itseään. Suosittelen kirjaa myös kaikille, jotka ovat stressaantuneita, joiden elämä on hektistä ja kiireistä. Tämä kirjaa antaa enemmän kuin ottaa, sen antaa sinulle aikaakin enemmän kuin ottaa, usko pois!
Aloitetaan siis ns. selfhelp kirjalla, jonka lukemisesta itsellä on vierähtänyt jo hieman aikaa, mutta jonka pariin palaamista uudelleen olen miettinyt. Olen siis kirjan lukenut kannesta kanteen jo kertaalleen. En ole montaa selfhelp kirjaa lukenut, mutta tämä on varmasti yksi ihan parhaita tämän lajin kirjoja! Minulla kirja on toiminut meditatiivisena ja ajatuksia herättävänä kirjana. Olen tämän kirjan parissa monesti saanut rauhoitettua itseni ja ajatukseni.
”Läsnäolon voima vie lukijansa matkalle henkisiin ulottuvuuksiin. Tällä matkalla sinulle paljastuu, että voit vapautua mielesi kahleista ja sen aikaansaamista ongelmista tässä ja nyt. Nykyhetkelle antautumalla löydät oman todellisen itsesi – sisäisen rauhan, voiman ja eheyden. Löydät elämäniloa täynnä olevan hiljaisuuden, jossa kärsimys, kiire ja murhe lakkaavat. Elämäsi muuttuu.”
J.K. Rowling – Harry Potter ja kirottu lapsi
Sitten irtaudutaankin todellisuudesta! Oletko lukenut Harry Potter kirjasarjan? Entä tämän uuden tulokkaan, käsikirjoituksen jossa Harry on jo aikuinen ja perheellinen? Miten Harryn ja muiden vanhojen Tylypahkan oppilaiden lapset elävätkään… Uusia seikkailuita! Tämä kirja tempaisi mut mukaansa heti ensimmäiseltä sivulta lähtien ja ahmein tämän kirjan muistaakseni yhdessä viikonlopussa tuossa joulun välipäivinä. Kirja on tosiaan käsikirjoitusmuodossa, mutta itseäni tuo ei haitannut tipan tippaa.
Mahtaako tästä tulla elokuva?
Jos tulee, niin se on pakko nähdä!
Jojo Moyes – Kerro minulle jotain hyvää
Viime vuodelta kenties paras lukemani kirja! Ensin näin elokuvan, elokuvan joka sai minut itkemään enemmän kuin mikään elokuva. Elokuvan jälkeen oli pakko lukea kirja ja taas kira, jonka ahmein todella nopeaan tahtiin! Niin elokuva kuin kirjakin herkistivät ja herättivät ajatuksia. Tämä tarina meni todella ihon alle!
Paulo Coelho – Accran kirjoitukset
Noh, tämä kirja mulla on edelleen kesken. Tätä ei ole ahmittu, mutta syy ei ole siinä etteikö tämä olisi hyvä kirja, tämä on vain erilainen, eri tyylinen. Menee oikeastaan hieman selfhelp kirjoihin ja tämän tyylisiin kirjoihin tykkään tarttua sillon tällöin, lukea pätkän kaikessa rauhassa ja antaa lukemani herättää ajatuksia elämästä. Accran kirjoitukset herättää mussa ajatuksia ja pohdintoja, välilläjopa ihan pakottaa rustailemaan ajatuksia ylös. Tämä kirja on mulla kulkenut mukana kun istun yksinäni kahvilassa, mutta noita yksinäisiä kahvilahetkiä on ollut viime aikoina hyvin vähän, joten kirjakin on ollut hetken aikaa lukematta.
”Accran kirjoituksissa Paulo Coelho johdattaa lukijan pohtimaan keitä olemme, mitä pelkäämme ja mitä tulevaisuudelta haluamme. Kaikki avaimet ovat löydettävissä omasta sismmästämme, niitä ei tarvitse etsiä ympäröivästä maailmasta.”
Arman Alizad, Kauko Röyhkä – Armanin maailma
”Jos et tee mitään, unelma on pelkkä toivomus. Luovuttaminen tappaa enemmän unelmia kuin epäonistuminen.”
Tämä kirja on mulla itseasiassa parhaillaan luvun alla. Arman on aina kiinnostanut mua persoonana ja hän on hienosti tuonut esiin erilaisa asioita, ongelmia, ihmisiä yms. ohjelmissaan. Arvostan häntä ssuuresti! armanin maailma avaa itse Armania entisestään ja samalla saa lukea huikeita tositarinoita Armanin matkojen varrelta.
”Arman Alizad on äärimmäisyyksien mies.
Tässä kirjassa Arman kertoo itse tarinansa, lapsuudestaan Iranissa, nuoruudestaan Helssingin skeittari- ja breakdanceporukoissa, opiskelustaan räätälimestariksi ja päätymisestään rajoja huimasti rikkovaksi tv-tähdeksi.”
Ville Haapasalo, Kauko Röyhkä – Et muuten tätäkään usko
Näistä allaolevaista kirjosta olen kuunnellut vain tuon yllämainitun. Tosiaan kuunnellut äänikirjana. Tätä oli hyvin miellyttävä kuunnella äänikirjana ja toivoisin, että tuo vanhempikin kirja ”Et kuitenkaan usko…” tulisi myös äänikirjaksi, mutta jollei tule, niin pakkohan tuo on lukea! Villen tositarinat, uskomattomat sellaiset tempaiseva todella mukaansa ja ovat hyvin mielenkiintoisia, kaikkea sitä onkin kuultu, mutta huhhuh näitä tarinoita…
”Ville Haapasalon muistelmat 1990-luvun Venäjältä Kauko öyhkän muiistiin kirjoittamina ha Juha Metson kuvaamina on ollut myydyimpiä ja rakastetuimpia tietokirjoja. 1990-luvula Ville koki kovia teatterikoulussa, kunnes onni potkaisi ja hänetsä tuli suosittu. (Et kuitenkaan usko…).
Mutta mitä Villelle tapahtu 2000-luvulla, kun hänestä tuli supertähti, Putin nousi valtaan ja Venäjä vaurastui? Mitä jäi kertomatta ja näyttämättä suosituissa 30 päivässä -televisosarjoissa?”
David Lagercrantz – Minä Zlatan Ibrahimovic
Huikea elämänkerta tahdonvoimasta ja periksiantamattomuudesta!
Motivoinva, opettava ja inspiroiva!
Aivan huikea!
Mä en edes tiennyt kuka Zlatan on kun aloin tätä kirjaa kuuntelemaan. En ole seurannut jalkapalloa, vaikka jalkapallo onkin musta kivaa. Kuuntelin tämän siis äänikirjana ja lukija oli todella hyvä! Zlatanin elämänkerta on todella mielenkiintoinen, vaikken siis heppua tiennytkään. Eleämänkerrat on mielenkiintosia ja Zlatanin tarina kun satuu vielä olemaan ihan huikea ja motivoiva tarina! Joten vaikket tietäsi tyyppiä tai seuraisi jalkapalloa niin voin silti suositella tätä kirjaa. Tarina tempaisee mukaansa eikä käy tylsäksi missään vaiheessa. kirjasta minä ainakin sian myös paljon uutta tietoa ja samalla huikean tarinan tahdonvoimasta ja periksiantamattomuudesta!
Jenny Belitz Henriksson – Sisäinen voima
Kirjakaupoista löytyy itseasiassa tällä htekellä Jennyn uusin Sisäinen timantin voima jossa on nivottu yhteen tätä Sisäinen voima ja Sisäinen timantti kirjaa uudeksi painokseksi. Tämä on hyvä opus itselle ja myös erinomainen lahjaidea!
Tämä on kirja, jonka olen maininnut ennenkin, mutta tämä kirja ei voi liikaa mainintoja saada. Kirja sisältää pieniä mietteitä ja pohdintoja monista eri asioista, oikeastaan kaikesta elämässä! Näillä mietteillä on ihana starta päivä. Itsellä onkin tämä löytynyt sängyn laidalta ja ei nyt joka aamu, mutta silloin tällöin luen uhden jutun, joskus usemmankin. Kirja toimii myös päivän muina hetkinä, pysäyttää ja rauhoittaa mieltä, herättää ajatuksia ja voimaannuttaa!
”Kirjan tekstit tuovat sinule iloa ja vahvistusta. Ne antavat ajattelemisen aiheita.
Onnellisuutta, iloa ja toivoa et voi ostaa kirjan muodossa, mutta omaa kasvua, kehitystä ja sisäistä voimaa tukevia ajatuksia voit. Kirja auttaa sinua havaitsemaan, minne voit olla matkalla, jos vain tahdot.”
Maaret Kallio – Lujasti lempeä
En oikeastaan osaa sanoa tästä kirjasta juuri mitään vielä. Paljon kehuja olen kuullut ja kuten kuvassa lukee ”Nyt luet”, niin tämä kirja on tosiaan tällä hetkellä luvun alla ja kulkee aina mukana känykässä, joten tähän tulee tartuttua millon missäkin kun on sopiva hetki ja aika.
Saitko ideoita tästä?
Oliko tutuja kirjoja?
Tykkäsitkö vinkeistä?
Painathan sydäntä!
Jätäthän omat vinkkisi!
Itselläni odottavat Jojo Moyesin Kerro minulle jotain hyvää ja Jos olisit tässä kirjat lukemista. Kävin katsomassa Kerro minulle jotain hyvää -elokuvankin ja pidin siitä. Näin etukäteen ajattelen, että kirja toisi henkilöhahmot vielä paremmin esiin. Lisäksi Mielikuvituspoikaystävä odottaa lukemista yöpöydällä.
Sain juuri luettua Nainen junassa, joka oli todella hyvä! Tuli valvottua vähän turhankin myöhään, kun ei illalla pystynyt lopettamaan lukemista. Maaret Kallion Lujasti lempeän luin myös hetki sitten. Kirjan lähestymistapa oli hyvä ja nimensä mukaisesti lempeä. Monet asiat olivat melko itsestäänselvyyksiä, mutta on varmaan hyvä, että joku joskus nostaa ne esiin, jotta ne tiedostaa paremmin.
Nuo Jojo Moyesin kirjat tuovat ehdottomasti henkilöhahmoihin lisää syvyyttä! Niin päähahmoihin kuin muihinkin. Toisesta kirjasta en enää niin syttynyt, mutta ihan viihdyttävä…
Täytyykin pistää tuo Nainen junassa mieleen 🙂
Kiitos taas Outi maininnasta, arvostan todella, että viet Sisäisen voiman ilosanomaa eteenpäin! <3
Tollen olen itsekin lukenut, mutta ihan ensimmäisellä kerralla se jäi kesken, tuntui jotenkin liian korkealentoiselta. Mutta palasin siihen parin vuoden päästä ja luin loppuun.
Itselläkin on järisyttävä kasa kirjoja odottamassa lukemista. Tässä yksi, jota voin todella suositella: http://vastaiskuankeudelle.fi/kirjasuositus-lupa-mokata-improvisointi-arjessa/
Mukavaa uutta viikkoa sulle! Mitä vain mahtavaa voi tapahtua 🙂
Olen vain niin tykästynyt ja useampikin sun kirja mennyt jo lahjaksikin 🙂
Tuo Tolle saattaa tuntuakin siltä, mutta imastessaan lukijansa imaisee kunnolla 🙂
Kiitos vinkistä! Vaikutti kyllä hyvinkin mielenkintoiselta! 🙂
Samoin sinulle, ihanaa viikkoa! <3