Hae
Outi Karita

Treeniä fitneksen jälkeen

Vaikka otsikkona on ”fitneksen jälkeen” niin fitness on ja pysyy edelleen eräänlaisena elämäntapana itselläni, mulle fitness on muutakin kuin fitnesskisoja. Kuitenkin viittaan otsikossa tällä kertaa nimenomaan fitnekseen kilpailumielessä ja silti voi olla että jälkeen ei olekaan enää jossain vaiheessa jälkeen, tarkoittaen että voihan se kipinä taas joskus syttyä. Never say never! Kipinä fitnesskisojen seurantaan on nytkin olemassa! Nyt ei ole kuitenkaan ollut kisailuajatuksia itselläni hetkeen ja olenkin ollut vähän ehkä hukassakin oman liikunnan suhteen.

outinfitness

Mietein tuossa jokin aika itselleni oikein kunnolla tavoitteita, tavoitteita Muutos100 valmennukseen liittyen. Nyt avaan erästä tavoitetta tarkemmin ja sen kirjoitin itselleni näin;

3. Liikunnan/treenien selkiytyminen itselle, miten liikkua ja treenata nykyään…

Mä oon aina tykännyt liikkua monipuolisesti, salia, zumbaa, crossia, lämpöjoogaa, lenkkiä, rullaluistelua….. Lista jatkuu… Kuitenkin aina kun kisatähtäin on ollut selvillä niin salitreeni on mennyt etusijalle ja muut liikunnat jätetty veke, panostettu sataprosenttisesti treenien ja liikunnan suhteen salitreenin ja kehityksen maksimointiin fysiikan suhteen. Se on kannattanutkin ja tuottanut tulosta. Noina aikoina olen treenannut paljolti 4- ja 5 jakoisilla ohjelmilla. Viime kisakaudella itse halusin oikein viisijakoista ja tykkäsin siitä systeemistä kovasti!

Nyt kun fitnesskisailut ei kuitenkaan ole ainakaan tällä hetkellä mielessä eikä tulevaisuuden suunnitelmissa niin on haluan tehdä muutakin kuin salitreeniä. Vaikka se viisijakoinenkin salitreenailu oli oikein mieleen ja tuotti tulosta, niin sitten ei vaan jäisi kauheasti muulle aikaa. Jotenkin liikunnan rytmi onkin ollut jo hetken aikaa hakusessa, paljonko salitreeniä ja mitä muuta….

dav

Nyt olen saanut selkiytettyä itselleni melko hyvin mitä haluan ja mietittyä sitä liikunnan rytmiäkin kohdalleen. Muutos100 valmennuksessa kyseltiin alkukyselyssä omia ajatuksia liikunnan ja treenien suhteen, mitä kaikkea ja paljonko. Sen mukaan muokattiin yksilölliset ohjelmat.

Mun omien jumppaohjausten lisäksi mulla on nyt 2 salitreeniä viikossa. Treenaan siis kropan läpi kaksijakoisella treeniohjelmalla, jossain vaiheessa saatan siirtyä kolmijakoiseenkin, mutta en ihan heti. Mennään tällä rytmillä nyt hetki. Crossfit circuit tunneilla ja lämpöjoogassa olisi tarkoitus käydä maks. kerran viikossa ja aina niillä viikoilla kun ne muihin menoihin ja aikatauluihin sopivat, näitä kumpaakin kun on tarjolla tasan kaksi kertaa viikossa ja aina ne päivät ja ajat ei sovi itselle. Aerobisia harjoitteita, kuten lenkkiä, rullistelua, mäkivetoja, hiittejä yms. vaihtelevasti kerran-kaksi viikossa. Myös mahdollisuus kotitreeneihin on aina olemassa ja nämäkin on huomioitu mun suunnitelmassa, muutaman pienen treenin olenkin jo tehnyt. Niin ja kehonhuoltoa ei pidä unohtaa, ainakin noina viikkoina kun ei tule mentyä lämpöjoogaan olisi venyttävä sitten kotona ja miellellään viikottain saisi myös rullailla lihaksia putkirullalla ja hierontapalloilla. Josko saisi taas jossain vaiheessa sen säännöllisen hieronnassa/lpg:ssä käymisenkin kalenteriin 😛

dav

Kaikki 10 tavoitetta on listattuna postaukseen
Sadan päivän tavoitteet / odotukset

Käy tsekkaamassa ja kerro mistä tavoitteesta haluaisit ensi viikolla lukea?

Tavoitteista olen jo avannut painonpudotustavoitetta ja vähän timmitymisajatustakin postauksissa:
Vaakaan katsomisen paikka ja muutos edessä
 &
Painonseurantaa

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.